Overspannen

Steeds meer mensen raken overspannen door hun drukke leven. Alle 7 dagen van de week proppen ze vol met zo veel mogelijk activiteiten. Wat ze zich niet realiseren is dat ze al deze bezigheden, week in, week uit niet aankunnen. Even snel nog naar de bouwmarkt om wat schroevente halen. Oh ja ook nog even bouten en moeren en daarna nog even een bezoekje brengen aan schoonmoeder. Misschien willen ze het wel allemaal doen of moeten ze het zelfs allemaal doen, maar hun lichaam kan dit niet aan. Het is belangrijk om te kijken naar wat je kan en niet kan en dat je hier ook rekening mee houdt.

Hier volgen een aantal tips die kunnen helpen bij het verlagen van de stress:

  • Tip 1: neem je rust. Na een grote klus of bezigheid is het belangrijk om even een momentje rust te nemen. Niets doen helpt je niet alleen ontspannen, het is ook heel goed voor je. Je krijgt van het “nietsdoen” namelijk ook heel veel energie, je laadt als het ware weer helemaal op. Je bent na het niets doen ook weer wat gemotiveerder en je kunt er weer tegen aangaan.
  • Tip 2: lees eens een keer een boek. Het is gewezen dat lezen helpt bij het ontspannen. Je kalmeert namelijk je zenuwen op een snelle manier door te gaan lezen. Een neuropsycholoog in Engeland heeft ontdekt dat zelfs 6 minuten lezen al voldoende is om je een ontspannen gevoel te geven.
  • Tip 3: naar muziek luisteren. Muziek luisteren is niet alleen heel erg leuk, het helpt ook heel goed tegen stress. De muziek leidt namelijk (zoals we waarschijnlijk allemaal wel weten) onze gedachtes af. Hierdoor krijgen we de kans om lekker te ontspannen en wordt onze bloeddruk lager. Muziek verlaagt daarnaast ook de productie van stresshormonen. Een derde voordeel van het muziek luisteren is dat muziek een hormoonstofje aanmaakt dat je een goed gevoel geeft.

Je kunt al deze tips makkelijk toepassen op je dagelijkse leven. Probeer ze daarom ook eens, want wie weet kunnen ze wel helpen tegen stress

https://moerenbout.nl/