De voordelen van een externe telefoondienst

Voor veel organisaties is het opnemen van de telefoon een hekel punt. Werknemers hebben het vaak druk genoeg met hun eigen taken en vinden het meestal vervelend om constant aan de lijn te moeten hangen. Bovendien is niet elke werknemer er goed in. Een apart personeelslid of klantenservice medewerker aannemen die zich alleen ontfermt over de telefoon kan dan een oplossing zijn. Het nadeel hiervan is dat je deze werknemers dan wel 40 uur per week moet uitbetalen, terwijl het waarschijnlijk niet op alle dagen even druk is wat betreft telefonisch verkeer. Je moet natuurlijk oppassen dat het je niet meer kost dan dat het je oplevert.

Wanneer dit het geval is kan het een idee zijn om een externe antwoordservice in te schakelen, die de telefoontjes afhandelt. Zij zorgen ervoor dat er nooit meer een telefoontje wordt gemist en dat de (potentiële) klanten professioneel en netjes te woord worden gestaan. Die bedrijven werken met goed opgeleide telefonisten en helpen bij het behouden en uitbreiden van de klantenkring. Het is mogelijk om de volledige telefoonservice gedurende de hele week uit te besteden, maar je kan er ook voor kiezen om alleen op bepaalde momenten de telefoon door te laten schakelen. Als je van tevoren al weet dat donderdagmiddag een piekmoment wordt, dan kan je dat doorgeven en wordt de telefoon automatisch doorgeschakeld naar een inbound callcenter. Ook voor vakantieperiodes is dit natuurlijk ideaal.

Veel bedrijven hebben dit als erg fijn ervaren. Ze hoeven zich geen zorgen meer te maken over de telefoon en kunnen zich helemaal focussen op hun kerntaken. Bovendien is het qua kosten vrij voordelig. Je betaalt namelijk een laag vast bedrag per maand en verder betaal je alleen voor elk doorgeschakeld telefoontje. Zo zal je dus ook niet zo snel teveel betalen.

http://bizziphone.com